Utmaning*2

Vi har blivit utmanade av Linda med Solo (http://whiteboard.nu/)


Harry-barry-sömntuta

Var är hunden född?

Harry är född på kennel Bowler Hat´s i Fotskäl.

Hundens favoritgodis?
ööh, allt som går att äta, speciellt clementiner.

Hur många egna halsband och koppel har hunden?
Typ 5 - 6 stycken, men använder inte alla eftersom några har blivit försmå. Men man bara måste ju spara dessa söta små "katthalsband"

Hur ser hundens förhållande till vatten ut?
Harry älskar att dricka ur bäckar och pölar, speciellt ska dom vara leriga!!! Att bada är också kul, men bara så långt att man bottnar (det är farligt att simma). Duscha är också skönt!

Har hunden några "kläder"? (täcken el liknande)
Självklart! Han har en döskalletröja, ett M90täcke,ett svart täcke, en krokodil tshirt och en piraya tshirt nån har jag säkert glömt. Harry vill ha en poliströja också har han berättat=)

Har hunden något speciellt kännetecken som skiljer den från andra hundar i samma ras/färg?
Hm...ena örat hänger fortfarande..hehe

Hur reagerade resten av flocken (tvåbenta som fyrbenta) när den nya hunden flyttade in?
Donna och Kelso var förfärade! Kelso hade precis hämtat sig från att Donna flyttade in... Första natten satt både Donna och Kelso vid mitt huvud av sängen och passade på Harry som sov i en kompostgallerhage nedanför. Dom verkade tänka: VA! Tänker ni sova med dendär i huset. Gud vet vad han kan hitta på...haha

Vad är/skulle vara den absolut bästa belöningen hunden kunde få?
Att vi sövde ner alla tre katter så att han hade fått tvätta dom riktigt ordentligt, både fram och bak=). Fast idag tvättade han faktiskt Pulver!

Vad är det bästa hunden vet?
Clementiner, snö, springa lös, andra hundar (spelar ingen roll storlek), barn och åka bil.

Vad är det värsta hunden vet?
När mamma och pappa blir arga på honom, eller när han inte får vara med oss i vardagsrummet.

Har hunden någon alldeles speciell egenhet?
Jag säger som Linda, Det är ju en bulle...det är tillräckligt speciellt!

Något hyss som hunden pysslar med?
Piper, det är det värsta jag vet. Annars är hans kärleksbett inte så kul hellet, även om han inte biter oss så ofta längre så får alla besökare vara med om det.

Var sover hunden på natten?
I sin bur i sovrummet, uppbullat med filtar och fällar. Riktigt mysigt! Skulle vilja sova där själv faktiskt

Vad får hunden för foder?
Magnusson M&B blandat med änglamarks hundfoder.

Hur reagerar hunden när den får några dagars vila?
OJojoj, vill inte ens tänka på det=)...tror inte det har hänt ännu...Fnatt och hyss skulle jag tro!

Vad tror du skulle vara hundens drömtillvaro?
Äta vad han vill, när han vill och ha en hundkompis! Instaketad trädgård kanske=)

Jag utmanar Harrys syster Olgas föräldrar (http://olgabus.blogg.se/) och Sara med Benny! (http://solvberg.se/benny/)

Oj då=) Vi har fått en utmaning från Sagas mamma Mia också!
Utmaningen går ut på att skriva 4 sanningar om sig själv och en falsk. Den man utmanar ska gissa vilken som är falsk!

Jag tror INTE att Mias mamma är från Finland!

Här kommer mina med tema djur:
1. Jag har varit med och förlöst en häst
2. Jag har klappat lejonungar
3 Jag har kastrerat griskultingar utan bedövning
4. Jag har kört över ett rådjur med traktor
5. Jag vill ibland sälja Harry för en mycket liten peng

Jag utmanar Freddies familj (http://freddiebullen.webblogg.se/) och Harrys syster Irmas familj (http://bullirma.webblogg.se/)


Arcticlights Northern Star

Tadaaa! Våran nya familjemedlem: Pulver.
Pulver är en nakenkatt, sphynx, som är född den 31 mars 2006!
Pulver flyttade hem till oss i söndags. Han kom flygande från Boden med sin uppfödare och det gick jättebra med Donna, Kelso och Harry. Mest oroade var vi över att det skulle bli bråk mellan katterna.
Här kommer lite bilder på honom=)
146575-78
Sötisen sover! Favoritplatsen är ovanpå akvarielysrampen...Där är det varmt och skönt!
146575-76
Första dagen i mammas knä
146575-77
Med armarna i kors
146575-75
Pappa och pulver...
146575-81
Tassisarna är fjuniga...
146575-80
...och sammhetsmjuka
146575-79
Här tänker han hoppa upp på bokhyllan!

Tack Christina för att vi fick bli ägare till Pulver!

Bergsklättring med Bob

Idag träffade vi Bob och hans mamma och pappa för en promenad vid Tjolöholm slott i Kungsbacka. Vi hade med oss fika och hade det jättemysigt! Eftersom Anna-Lena visade vägen gick vi vilse och det blev mer bergsklättring och hasande genom buskar=) hehe.
Här kommer lite bilder från idag!

146575-69
Bob måste skynda sig ikapp Harry.
146575-68
Bergsklättring på enkel nivå, det blev värre...!
146575-67
Tjennare killar!
146575-66
Bob i närbild=)
146575-65
Komigen brorsan!
146575-64
Eh, ja, jag vet inte vad dom gör...
146575-63
Sida vid sida
146575-62
Hej hopp i full galopp

Här kommer lite bilder på våra fiskar i det stora malawiakvariet:
146575-74
Tittut...
146575-72
Färggrann
146575-71
Randig och gul
146575-70
Läskiga malen malin

Update

Här kommer en liten uppdate med masa bilder=)

tass2
Kelso tassisar...Ja! Dom är lika mjuka som dom ser ut!
tada
Harry håller utkik!
svampen
Svampbomb fyrkant...
smyger
Smyyyger
röda sten
Håller utkik igen...
replikor
Replikorna Donna och Kelso
flört
Kelso flörtar
donna och kelso
Gosisar...ett, tu...
skåpet
Fast med tassarna i kakburken...Här har Kelso brutit sig in i skåpet för att stjäla fiskmat!
mys
Harry och mamma på kvällspromenixen

Igår kostade han 50 öre.

Pappa anders skulle ut och leka krig i full M90 dress så jag och Harry skulle gå en sväng runt Sisjön i Mölndal tänkte ja.

När vi började gå fanns det hästskit överallt så Harry kunde inte alls gå fint i kopplet, vilket han brukar göra. Jag gapade och skällde på honom så att folk tittade, men inget hjälpte. Ibland är han lite stissig när han ska bajsa, men det skulle han inte...

Efter att ha gått en bit gav jag upp och gick tillbaka mot bilen, men tänkte att jag skulle släppa honom lös då jag såg en bra äng...
Harry hittade en ryggsäck som han sprang iväg med ca 30 meter, den tillhörde ett par som var ute på isen och åkte skridskor. Tror ni jag skämdes?

Fick inte tag på honom, men han fick tag på kopplet, sprang runt som en tok med det i munnen. Tillslut fick jag kopplet under foten så att han stannade. Fick hala in honom, sätte mig på honom och fick bända loss det ur munnen på honom. Samtidigt stod det massa människor och tittade på...piinit. Vi gick till bilen och åkte hem.

På kvällen gick vi ut igen...
Jag släppte honom på en äng utanför oss och han höll sig intill mig. Vi gick upp i skogen och då fick han syn på en hare och satte iväg ner i borsadsområdet...*pust*
Jag sprang efter och ropade som en tok, med både snäll och arg röst. Sen kom han tillbaka, fintade mig, och kuta fram till ett barn 100 meter bort vid husen...
Han hopade och skuttade kring den stackars pojken(5år), som tur var hade han hjälm med galler på (för han åkte skateboard) Innan jag sett det hann jag tänka: Neej dansk skalle + barn...
Som tur var va pojken van vid hundar! Ja
När jag väl fick tag i Harry ville jag döda honom, men fick behärska mig eftersom pojken stod brevid Skrattar

Senare på kvällen blev vi kompisar igen Stort grin Men jag är helt slut...! Knäpp

P.s Kom ihåg att träna inkallning...!

Denna blir det...

Såhär kommer bilden till hanhundspecialen att se ut. Liite störande är det fula benet som sticker ut, ska man klippa bort det? hehe.

Tack Linda för att du hjälpte mig med bilden! Duktiga du!

Ser fram emot  Open Show till sommarn! Vi ska bo med Linda och Roger som har Solo + en hög westisar och borderterrier. Alla vovvar ska ju inte med antagligen, men det ska bli jättekul tycker både vi och Harry.
Ni kan kolla in Linda och Roger och deras hundar på:
http://whiteboard.nu

 Tjilivippen
Denna blir det...

Vårväder

Fotograferingen av Harry fortsätter...Idag var det nästan för bra ljus ute.! Men här kommer några av bilderna!:
Om en stund ska vi träffa Freddis och hans familj! Fler kort på det kommer senare i eftermiddag!

fin
Står fiint!

Hoppi
Hoppi
Liten
Lilla bilden...

Kanske skulle man skicka in ett svartvitt fotto? Vad tycker ni? Jag får väl prova att ändra i datorn sedan!