Värme

Harry tycker det är jobbigt i värmen så det blir bara pomenader på kvällen, å snabba kissrundor innan dess. Han orkar helt enkelt inte röra sig stackarn. Vi får släpa honom i kopplet!



Harry har fått en hörna i vardagsrummet där han kan tugga på sina ben som skräpar ner så mycket!



Hemma hos farmor och farfar och brottas med farfar. Undra vem som vann...?


Framtida bullterrierägare?

Måste bara berätta....
Häromdagen när vi var ute och gick vår dagliga runda med Harry (och Elina) träffade vi en liten pojke på ca 6 år.
Han stannade med sin cykel och tittade länge. När vi precis gått förbi honom ropade han:
- Vad är det för sorts hund?
- En Engelsk bullterrier, sa jag!
Vi fortsatte att gå...
-Hur gammal är den, fortsate pojken?
-Lite över 2 år, sa jag.
Pojken kunde antagligen inte släppa harry i tankarna utan frågade också om det var en pojke eller flicka och vad han hette. Mellan varje fråga var det tyst och pojken tittade intensivt på Harry.
När vi gått därifrån kunde jag inte låta bli att tänka att han kanske blivit satt i bullterrierträset.

Om 20 år skriver han i bullterriertidningen om när han träffade sin första bullterrier en halvdan sommardag. Det var då han bestämde sig för att själv någon gång skaffa bulle...


Eller vad tror ni?



I fredags...

I fredags gick vi en promenad i bunketorp...



...där hittade Harry ett vattendrag...



...Och det var varmt så han tog sig ett dop! Plaska går bra men det är fortfarande livsfarligt att simma!



Han hittade en pinne han skulle döda också. Då fick man hålla i kopplet!



När vi kom hem var alla trötta så vi myste i soffan.



Första kortet donna blivit någonlunda bra (Usch vad jag är elak)



Nu har bullterriertavlorna Lisa gjort fått en plats på väggen i vardagsrummet!
Dom nya bilderna är såååå fina (fast det är ju det gamla också!)

Utställning i Tvååker

Vi var på hundutställning i Tvååker i lördags.
Det gick väl sådär...Harry fick fin bedömning med en 1:a och blev 3:a i konkurransen. Men det var kul att träffa alla bullevänner. Dom förstår en på nått sätt som andra människor utan bullar inte gör!

Kameran hade inga batteri denna dagen, men fick några bilder. Har  inte laddat in dem ännu dock!





Harry har lärt sig att han måste ligga på filten  om han ska tugga ben i vardagsrummet! Duktig vovve!

Snäll pappa



Pappa är så snäll mot mig...
När det kommer krossat glas på gatan bär han mig för att jag inte ska skada mig i tassarna!



Här är min coola lillasyrra Elina 5 veckor!
www.sandraochanders.webblogg.se