Bullterrierträff

Idag var vi på bullterrierträff med Harrygrisen och en hel hög med andra bullar. Vi passade på att köra upp lite möbler till anders land i Borås och hämtade hem ett mindre köksbörd som ska passa bra i vårat nya hem i Lindome som vi flyttar till den 27:e Okt=)
Jag har praktik just nu och det är jättekul och jag trivs! Det är på Alingsås lasarett på en akut rehabavdelning för stroke.
Vi glömde kameran till bulleträffen som vanligt, men det kanske vare lika bra för det ösregnade!

Bilder från TångaHed

Nu har Mia skickat mig några fina bilder från utställningen i TångaHed förra helgen.

image226

image227

Harry och Svea

image228

Harry inför bedömning i bästa hane med Totte.

image229

Bästa hane

image230

Här blir Harry BIM och Dot BIR. Dot blev BIS-4 senare på eftermiddagen.

image231

Här tycker jag harry är lik sin mor Fia

Utställning Tånga Hed 2007-09-15

Idag har vi varit på utställning med Harry och det gick riktigt bra!
Harry blev BIM och fick sitt första cert. BIR blev syster Dot.

Bedömning: 17 månaders hane i stark utveckling av rätt modell. Vackra linjer med vackert huvud och uttryck. Behöver utvecklas mer i underkäken. utm hals och rygg, något kort i korset. Hög svans i rörelse. mycket välformad front bröstkorg som behöver utvecklas mer. Lovande men behöver få bättre harmoni i sina rörelser.

image223

Såhär fin blev han i sina BIM och Cert rosetter

image224

Man kan lätt bli lite högfärdig när det går så bra i ringen!!

image225

Men innan en utställning måste man duscha och bli fin! Det går bra så länge man inte får vatten i ansiktet...

Håll koll efter fler bilder snart för vi vet att Mia fick en bra bild på harry i ringen!

Höst

Ja nu är det faktiskt höst!! Känns lite deppigt, speciellt när det börjar bli så mörkt tidigt på kvällarna!!

Nu är Harry iaf frisk igen, men med världens sämsta kondition pga att vi inte gått något med honom under läktiden.
Häromdagen gick vi en ganska lång sväng för första gången efter han blivit frisk och han var totalt slut på vägen hem. Han nästan vinglade och så fort vi stannade la han sig på asfvalten. Jag försökte få upp honom igen genom att dra i kopplet, men han bara låg kvar och lät sig slääääääpa i backen *haha* Jag fick gå fram och lyfta upp honom för att sedan hålla farten så han inte la sig igen. Måste jag säga att han sov  läääänge efter vi kom hem??

image208

Bara man har fria luftvägar så skiter jag i vad dom gör med mig när jag sover...

image209

Skosniffaren Pulver ser kaxig ut i hallen

image210

Födelsedagsblommor

image211

Alla andra platser är lediga, men han ska ligga i mammas knä...hm

image212

Alla i familjen utan Sandra (någon måste ju hålla i kameran)

image213

Här sitter katterna ofta och spanar ut. Lägg märke till alla nosavtryck på fönstret=)

image214

Blommor igen...

image215

Pulver och Harry äter hundmat.

image216

Alla tre i en hög, fast Kelso kan vara svår at se i de vita lakanen.

image217

PanterHarry ser jättelömsk ut!!

image220

Mums, smakar på blommorna

image221

Kelso hjälper mamma att plugga.

image222

Favoriträtten just nu.