Härliga bilder!

Idag försökte vi ta lite bilder som vi kan skicka in till bullterriertidningens hanhundsspecial... Några blev bra, men ska försöka ta mer från sidan til helgen när det är ljusare och så. Hoppas vi har tur med vädret då!
Står
Titta snöbollen...

Vinkar
Vinkar...

kelso närbild
Livsnjutaren  Kelso myser in sig i sin puff ovanpå det stora akvariet!

donns profil
Donna håller koll på Harry uppifrån akvariet...

superman
Dadadaaaa Suuupermannen...

kelso nära1
Blixta mig inte i ögonen, säger Kelso...

donna nära
Döm inte hunden efter håren Donna...!

hallen
Såhär ligger Harry och spanar, för han vet att han inte får gå utanför vardagsrummet utan att fråga efter lov!
Såå duktig! Mammas kille!

Vi längtar tills kursen börjar, ska bli så kul!

Snömannen nr1

Idag kom snön tillbaka igen och ingen var gladare än Harry såklart! Han hoppade och fnattade som en tok och åt en himlans massa snö...
Vi gick på promenad i skogen och han fick vara lös och skutta omkring.
Här kommer lite bilder från dagen och tidigare i veckan...

stået
Pinn-ätar-mannen
äter snö
Snöfnatt
snöfnatt
Hopp och skutt
vid busken
Jag gömmer mig här bakom så att jag inte syns...
klängapa
Här ska mamma bära in mig till buren för jag ska sova för natten och jag är sååå trött att jag inte orkar gå själv...
soffmys
Här gosar mamma med mig när jag sover i soffan.
harry och ben
Mums för mitt goda ben!
donna och kelso
Ja, vi får ju inte glömma katterna....
donna i hallen
Donna spanar efter leksaken
flamberar
Anders flamberar oxfilé


jag och harry

Hejsan igen...!
Ja, vad har hänt i veckan? Jo, jag har börjat skolan, sjuksköterskeutbildningen, i Borås. Det verkar roligt, men det är mycket information att ta in nu såhär i början!

Idag snöade det massvis när vi gick ut i morse, och Harry blev överlycklig. Hela denna dagen har han tillägnat att äta snö mest hela tiden!!! Men nu regnar det och är plusgrader så snön är väl näst intill borta nu =(...

Idag fick han en leksakshaj från IKEA, men den gjorde han ju sönder på ca 20 minuter...hm, Linda sa ju att dom var hållbara...

Harry har också drömmt om snygga tikar, kanske Saga. Det visade sig genom juckningar, pungryck och utlösning i soffan *urk*

Här är lite bilder från veckan...
jag och harry
Jag och Harry på golvet efter frukosten.

Harry och jag 2
Harry älskar att kramas med mamsen!!!


kelso nära
Titta där!!! *skitgrisvarning*

kelso fin
Smygarpantern Kelso.


donna svartvit
Donna-tjejen mitt i steget!

Hemma hos Sologrisen

Idag har vi köpt en ny kamera i Malmö=). En Canon EOS 350D med 18 - 55.
På vägen hem passade vi på att hälsa på våra trevliga vänner Linda och Roger som har bullegrisen Solo (plus en andra massa westie och borderterrier).
Vi gick en sväng i skogen där bullterrorna kunde springa lösa.

system5
Harry och Solo brottas på en liten skogsstig!

system4
Solo är något lerig...

system3
Fullt ös medvetslös...

system 3
Luftpirayor...

system1
Pirayorna...

system1
Inte en lugn stund...

Kanelbullen


HARRY HAR FÅTT EN GÄSTBOK SOM LIGGER UNDER LÄNKAR! VÄLKOMNA ATT SKRIVA I DEN!


Kanelbullen
Ja, såhär ligger min lilla kanelbulle ihoprullad brevid mig nu efter en promenad i regnet...Usch gillar inte alls regn mamma säger han!!!
Anders körde upp oss till Torrekulla, där jag tänkte vi kunde gå en sväng och sedan fortsätta hemmåt. Men Harry ville inte gå minsan...så det fick jag snabbt glöma och vi började gå hemmåt (typ tre kilometer). Ja, eller gå och gå...Jag fick bogsera honom. Sedan släppte jag honom lös och han bara stod där, men när mamma kommit för långt bort traskade han efter...=)
Tur att han hade sitt nya täcke, för igår när det regnade så frös han så att han skakade.

Vi vill gå kurs NU, inte vänta tills feburari-mars...
Hoppas att kursen är givande och bra så att man lär sig något! Det ända jag är skeptisk till är att vi inte ska använda godis, men jag kan ju ha fel. Den som lever får se=)


146575-14
Här är en bild från i fredags då Solo var och hälsade på oss. Lekte som tossiga, jätteduktiga=)
(bilden har jag lånat från Lindas sida http://whiteboard.nu/  )

tjipp

Harrys döskalletröja

Harrys döskalletröja

Här är Harry i sin fina tröja som han fick av Linda och Solo!!!

MyDog mässan -07

MyDog mässan -07

Slutet av förra veckan tillbringade vi på Mydogmässan (svenska mässan)!
På torsdagen, lördagen och söndagen var Harry monterhund i Svenska bullterrierklubbens monter och han skötte sig utmärkt. Han blev klappad och fotograferad och hamna till och med i tidningen!!!
Varje dag kl 13.15 var det rasparad och Harry deltog vid tre tillfällen.
Solo var också monterhund alla dagarna. Han var poppis!

På fredagen passade Anders Solo (5mån) när hans matte Linda och jag åkte till Ullared för att shoppa! Dom lekte som tokiga, men Solo var mer intresserad av Harrys ben och leksaker!=) Harry fick en jättecool tröja med en döskalle på av Linda, så nu är han jättecool!!! Sedan fick vi en bullesparbössa och jag fick ärva en bulletröja av Linda som inte passade. Rena julafton!

På lördagen mötte vi en mamma med sin son i treårsåldern som sa:
-Titta mamma, en Åsna!
Haha, vad ska man säga? Jag tar det som en komplimang för åsnor är söta!

På lördagen ställde vi ut Harry. Han kom 2:a efter brorsan Bob som blev BIR-valp.

Det blev en del shoppande också! Jag köpte en Arrak jacka och Harry fick ett M90 täcke som ni ser på bilden. Det blev en del tuggben och godis också!

Imorgon lägger jag in en bild på Harrys döskalletröja=)

Nyårsafton!

Igår var det alltså Nyår igen=). Harrys första och allt. Vi var lite nervösa över att Harry skulle vara rädd för smällare först, men han tod det som en dans! Vid 12-slaget låg han och sov i sn bur och vi satte på lite musik och gick ut! När vi kom in igen låg han och snarka!

Klara och Nisse var här på nyårsmiddag och vi hade det trevligt! Dom sov över här på en dubbelmadrass och Donna  jävlades med Klar och tuggade lite på hennes tår...Den tjejen är hopplös!

Vi har fått ett nytt akvarie av min bror också! Där har vi våra malawiyngel tills dom har växt till sig och får flytta till det stora akvariet

Ja, då var det nytt år och allt! Harry föddes förra året=) hahah.