Framtida bullterrierägare?

Måste bara berätta....
Häromdagen när vi var ute och gick vår dagliga runda med Harry (och Elina) träffade vi en liten pojke på ca 6 år.
Han stannade med sin cykel och tittade länge. När vi precis gått förbi honom ropade han:
- Vad är det för sorts hund?
- En Engelsk bullterrier, sa jag!
Vi fortsatte att gå...
-Hur gammal är den, fortsate pojken?
-Lite över 2 år, sa jag.
Pojken kunde antagligen inte släppa harry i tankarna utan frågade också om det var en pojke eller flicka och vad han hette. Mellan varje fråga var det tyst och pojken tittade intensivt på Harry.
När vi gått därifrån kunde jag inte låta bli att tänka att han kanske blivit satt i bullterrierträset.

Om 20 år skriver han i bullterriertidningen om när han träffade sin första bullterrier en halvdan sommardag. Det var då han bestämde sig för att själv någon gång skaffa bulle...


Eller vad tror ni?



Kommentarer
Postat av: BOB

Va gulligt du skrev , fick en liten tår i ögon- vrån.

Kram a-l

PS Vet ni vem tanten m hunden va ( den i hamnen )

Postat av: Anonym

haha.. Nja han har antagligen redan glömt av vad rasen hette :P

2008-07-28 @ 08:27:24
Postat av: lisa och Svea

Självklart satte det griller i huvudet på honom....en klockren bulle ägare i framtiden

2008-07-31 @ 23:57:08
URL: http://lisaochsvea.blogg.se/
Postat av: Akka

Självklart!!



Vad härligt det låter! Att kunna berätta sådär om sitt första möte med en bulle... något sådant minne har jag tyvärr inte själv. :-(

2008-09-22 @ 09:29:14
URL: http://akkadahlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback